Doç. Dr. Özkara: “Tüketicilerin birçok kararını farkında olmadan alıyor” | HABERTURK
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Behçet Yalın Özkara, 'Nöropazarlamayı' anlattı. Özkara, tüketicilerin birçok kararını farkında olmadan aldığını belirterek, satın alma durumunda zihinde oluşan düzeneği anlamak için nöropazarlama çalışmalarının yapıldığını söyledi.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Behçet Yalın Özkara, ‘Nöropazarlamayı’ anlattı. Özkara, tüketicilerin birçok kararını farkında olmadan aldığını belirterek, satın alma durumunda zihinde oluşan düzeneği anlamak için nöropazarlama çalışmalarının yapıldığını söyledi.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Behçet Yalın Özkara ‘Nöropazarlamayı’ anlattı. Neyi, neden satın aldığımızın yanıtının nöropazarlama tekniklerinde olduğunu ifade eden Doç. Dr. Behçet Yalın Özkara nöropazarlamayı, nörobilimin tekniklerini pazarlama alanına uygulayan bilim dalı olarak tanımladı. Tüketicilerin birçok kararını farkında olmadan aldığını belirten Doç. Dr. Behçet Yalın Özkara, iyi bir indirim sebebiyle veya bir ihtiyaç düşüncesi ile rasyonelleştirilerek yapılan alışverişlerin temelinde çeşitli pazarlama uyaranlarının ve sosyal normların yattığını belirterek, satın alma durumunda zihinde oluşan düzeneği anlamak için nöropazarlama çalışmalarının yapıldığını söyledi.